معرفی فیلم جن 2021

فیلم جن The Djinn یک فیلم ترسناک فراطبیعی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی و نویسندگی دیوید شاربونیر و جاستین پاول است. در این فیلم ازرا دیویی، راب براونشتاین، تیوی پو و جان اریکسون به ایفای نقش پرداخته اند. در ایالات متحده در سینماهای منتخب و از طریق ویدیوی درخواستی در 14 مه 2021 توسط IFC Midnight منتشر شد. این فیلم نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و از بازی ازرا دیویی تمجید شد.

به گزارش سایت پلازا این فیلم سینمایی The Djinn در 14 می 2021 توسط IFC Midnight در ایالات متحده منتشر شد.

خلاصه داستان فیلم جن 2021

در یک شب نامشخص در سال 1989، دیلن جیکوبز، یک پسر جوان لال و مبتلا به آسم، مادرش میشل را در حال گریه کردن در مقابل سینک آشپزخانه با شمعی روشن در همان نزدیکی می بیند. او برمی گردد و شمع خاموش می شود.

در پاییز همان سال، دیلن و پدرش مایکل به خانه جدیدی نقل مکان کردند. در یکی از اتاق‌ها، دیلن یک آینه گرد و غبار و یک کتاب قدیمی حاوی دستورالعمل‌هایی برای احضار یک جن و برآوردن خواسته‌ی احضارکننده پیدا می‌کند. در این کتاب آمده است که یک ساعت قبل از نیمه شب، احضارکننده باید سه قطره خون را در موم شمعی روشن بریزد و آرزوی مورد نظر خود را در مقابل آینه بیان کند. اگر احضار کننده قدرت اراده لازم را داشته باشد، جن در نیمه شب آرزو را برآورده می کند، اما این آرزو ممکن است به قیمت جان احضارکننده تمام شود. دیلن درباره کتاب به مایکل چیزی نمی گوید.

در همان شب، مایکل دیلن را برای کارش به عنوان مجری در یک ایستگاه رادیویی در خانه ترک می کند. دیلن از فرصت استفاده می کند و مراسم احضار جن را ترتیب می دهد و از زبان اشاره استفاده می کند تا آرزو کند که بتواند به طور عادی صحبت کند. بعداً جن به صورت ابری از دود ظاهر می‌شود و پس از وقوع یک سری اتفاقات عجیب، دیلن متوجه می‌شود که جن به شکلی انسان‌نما در آمده و به دنبال او می‌گردد. پس از بیهوش کردن جن، دیلن متوجه می شود که قادر به فرار از خانه یا تماس با کسی برای کمک نیست.

معرفی فیلم سینمایی the djinn 2021

در حالی که از جن پنهان می شود، دیلن دوباره کتاب را می خواند و متوجه می شود که جن در حالی که در دنیای انسان است، تابع قوانین فیزیک است، به شکل افراد مرده ظاهر می شود و می توان با خاموش کردن شمع بعد از نیمه شب تبعید کرد. او تلاش می کند و به دلیل زمان قبل از نیمه شب موفق به انجام این کار نمی شود. دیلن صدای میشل را می شنود که درخواست کمک می کند، و متوجه می شود که جن به عنوان نسخه ای هیولایی از میشل ظاهر شده است. دیلن از تلاش های جن برای دستگیری او طفره می رود. یک فلاش بک نشان می دهد که میشل در صحنه ابتدایی فیلم به خود شلیک کرده است. دیلن به دلیل لال بودنش نتوانست با او تماس بگیرد و از آن زمان در مورد مرگ او احساس گناه می کند.

در نیمه شب، جن با دیلن روبرو می شود. دیلن آماده می شود تا شمع را فوت کند که جن از دیلان التماس می کند که با صدای میشل شمع را از بین نبرد. دیلن دلش نمی آید و شمع را خاموش می کند و با موفقیت جن را بیرون می کند. دیلن بعداً با گناه خود در مورد خودکشی میشل در خواب کنار می آید. صبح روز بعد، جن دوباره ظاهر می شود و توانایی مایکل در صحبت کردن را به دیلن منتقل می کند و مایکل را قادر به صحبت کردن نیست، قبل از بازگشت به کتاب.

خلاصه داستان فیلم djinn 2021

بازیگران فیلم The Djinn 2021

  • ازرا دیویی در نقش دیلن جیکوبز
  • راب براونشتاین در نقش مایکل جیکوبز
  • تیوی پو در نقش میشل جیکوبز
  • جان اریکسون در نقش جین

نظر منتقدان درباره فیلم جن 2021

این فیلم نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد. وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes، بر اساس 69 بررسی، با میانگین امتیاز 6.7 از 10، 87 درصد تأیید را گزارش می‌کند. اجماع منتقدان سایت چنین می‌گوید: «با عملکرد برجسته ازرا دیویی، The Djinn یک فیلم ترسناک قابل قبول ارائه می‌کند. یک داستان هشداردهنده زیبا و مؤثر در مورد «مراقب باشید که چه آرزویی دارید».» با این تفسیر این فیلم را نمیتوان جزو برترین فیلم های سینمایی 2021 به حساب آورد.

تحلیل و بررسی فیلم سینمایی ترسناک جن 2021

کریستی پوچکو از پاجیبا فیلم را به دلیل استفاده از محیط دهه 1980، استفاده از تصاویر و به تصویر کشیدن دیلن ستایش کرد، اما از این پیش‌فرض انتقاد کرد که «روایت فیلم نحیف است، که قسمت پایانی را تبدیل به یک غلتک ناهموار می‌کند». او نتیجه گرفت: «چاربونیه و پاول می‌دانند چگونه جو و همدلی ایجاد کنند، و شخصیت‌های کودکی را خلق می‌کنند که احساس می‌کنند بدنشان احساس می‌شود و دوست ندارند پاپت‌های زودرس مورد ترحم قرار بگیرند یا حنایی شوند. B+»، گفت که این فیلم «فقط یک درس در مورد بهای به دست آوردن آنچه می‌خواهید نیست، بلکه یک کلاس 82 دقیقه‌ای در مورد چگونگی ساخت یک فیلم دلخراش با قیمت ارزان است».